10 diás - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Merle Westerborg - WaarBenJij.nu 10 diás - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Merle Westerborg - WaarBenJij.nu

10 diás

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

24 November 2012 | Peru, Cuzco

¡Hola chico's y chica's!

Ondertussen zit ik al weer 10 dagen in Peru en ik kan jullie vertellen steeds meer mijn draai te vinden.
Elke dag heeft een vast programma.
Rond half 5 word ik (chagrijnig) wakker - ivm ontzeeeetend slechte gordijnen en de zon die op komt. Ik maak dan 1 grote tent van mijn lakens en slaap verder tot ongeveer 9 uur. Rond half 10/10 uur gaan we lekker ontbijten en dan begint om 11 uur onze Spaanse les. De Spaanse les is rond half 1 afgelopen, tijd voor de lunch en wat quality time met de zon.
Dan beginnen rond een uurtje of 3 de kinderen binnen te druppelen en gaan we om half 4 aan de slag. (de ruimte waar gewerkt wordt ligt onder ons appartement - dus super chill!)
Op dit moment werk ik vast met 3 jongetjes van 8 en 9. Ik help ze met hun huiswerk, doe spelletjes en nog van alles en nog wat.
Over 2 weken zal ik samen met Fenja gaan beginnen met het ontwikkelen van een training of iets dergelijks voor de kindjes.

En ja. wat nog meer?
Afgelopen week heeft een Peruaanse collega van ons, ons meegenomen Cusco in - een heuse citytour - langs allerlei marktjes, pleinen en natuurlijk de plaza del armas. We zijn toen zo'n 7 uur op pad geweest! Hartstikke leuk dus!

Over een week of 2 gaan Fenja en ik verhuizen naar een ander appartement, een appartement waar het bij een regenbuitje niet overal naar binnen regent, bij een beetje wind niet alle ramen open waaien en waar we na 8 uur nog gewoon stromend water hebben! Me gusta :)

Muchos besos mi amigas!
x Merle


  • 24 November 2012 - 22:59

    Vera:

    Hai Merle, heb het net gelezen.het blijft lastig masr oh zo mooi. Dus meisje je moet maar zo denken. Ik doe het, wist niet waar ik aan begon. En zie mij nu, een topwijf. Dus doe je best en geniet, maar doe niks wat ik ook niet doe hihi.En daarna kom je terug en daar zie ik een Merle die een hoop heeft gezien, en dat is mooi. Ben trots op je xxx

  • 28 November 2012 - 00:03

    Inke & Roelof:

    Super leuk dit allemaal te lezen. Hebben alle vertouwen dat je Peru, in ieder geval haar jeugd, veel goeds gaat brengen en dat jij daar een mooie tijd gaat doorbrengen.

  • 28 November 2012 - 00:03

    Inke & Roelof:

    Super leuk dit allemaal te lezen. Hebben alle vertouwen dat je Peru, in ieder geval haar jeugd, veel goeds gaat brengen en dat jij daar een mooie tijd gaat doorbrengen.

  • 28 November 2012 - 00:04

    Inke & Roelof:

    Super leuk dit allemaal te lezen. Hebben alle vertouwen dat je Peru, in ieder geval haar jeugd, veel goeds gaat brengen en dat jij daar een mooie tijd gaat doorbrengen.

  • 28 November 2012 - 13:13

    Inke:

    Bonita subrina,
    Con mucho alegria he comprendido que todo va bien contigo. Estas ya bastante acostubrado y con lecciones cada dia en Espanol, todo va ir todavia mejor. Yo creo que tu mirada es un poco mismo y authentico en esta region (eras pequeñita y tienes el pelo y los ojos oscuros com ellos) y eres tambien muy amable y por eso los derechos humanos tienen confiansa en ti. Escribes que los dias pasan bastante calma: dormir casi todo la manaña, desayunar al fin a su convinienca y en la tarde para ganar tiempo, activo con los chicos y las chicas. Es como un muy gran vacacione barato en el America del Sur. Bonita subrina, pasa bien (espero que la cadena que yo te regalo, te traes mucho fuerza y felicidad!) Hasta luego y un beso y abrazo para ti. Saludos a tu amiga estudiante. Bye, su tia INKE.

  • 30 November 2012 - 19:53

    Merle Westerborg:

    Lieverds,
    Wat een leuke berichtjes!

    Lieve tante Inke, ik ben toch nog wel een tijdje bezig geweest met je Spaanse verhaalte vertalen, maar t is me gelukt hoor! Alles gaat hier inderdaad z'n gangetjes, en papa heeft het hopelijk ook al even gezegd, maar ik heb de ketting elke dag om! Vorige week heb ik 'm gereindigd en opnieuw opgeladen, dus so far so good.

    En Veertje!
    Ik doe niks raars, geniet volle bak, alles komt goed!

    Muchos besos xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 10124

Voorgaande reizen:

16 Maart 2016 - 05 Juli 2016

Wanderlust

13 November 2012 - 28 April 2013

¡Voy a Peru!

Landen bezocht: