Casi tres semanas. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Merle Westerborg - WaarBenJij.nu Casi tres semanas. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Merle Westerborg - WaarBenJij.nu

Casi tres semanas.

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

04 December 2012 | Peru, Cuzco

Buenos tardes mis amores,

Al bijna 3 weken in Perú. Time flies when you're having fun, zullen we maar zeggen.
De dagen zien er nog steeds hetzelfde uit; wakker worden, ontbijten, Spaanse les, lunchen, relaxen, werken, koken, eten, slapen.
En het feit dat de dagen zo hetzelfde zijn geeft best een dubbel gevoel, aan de ene kant is het heel fijn (rust, reinheid en regelmaat ;-))
maar aan de andere kant ben ik ook wel op zoek naar wat meer avontuur.
Straks als ik klaar ben met Spaanse lessen heb ik veel meer tijd om leuke dingen te doen overdag - meer uitstapjes naar het centrum van Cusco, leuke marktjes bezoeken, lekkere restaurantjes ontdekken - dus daar kijk ik ontzettend naar uit!

En waar ik ook ontzettend naar uit kijk is het feit dat mama halverwege januari langs komt! De voorbereidingen voor 2 ontzeeeeeettend leuke weken zijn dan ook volop aan de gang! - tickets boeken, busreizen boeken, excursies zoeken, hotels boeken - me gusta!

1x in de 3 maanden wordt er een feliz cumpleanos georganiseerd voor de kindjes die in de 3 voorgaande maanden jarig waren. En afgelopen vrijdag was het weer zo ver! Na de hele donderdag van alles voorbereid te hebben met mijn collega's, kon het feest vrijdag losbarsten.
Wauw, wat waren alles kindjes blij! - snoep, chips, taart, ballonnen, slingers, piñata, cadeautjes en muziek - het was 1 groot feest.

Zaterdags zijn Fenja en ik samen lekker het centrum van Cusco in geweest. Heerlijk geluncht bij een pizzaria, koffie gedronken bij de starbucks en toen een grote markt bezocht waar ik mijn eerste awesome aankoop gedaan heb - een sjaal van alpacawol - haha :)

En gisteren zijn Fenja en ik verhuisd naar een ander appartement.
Een appartement met constant stromend water, langer dan 3 minuten warm water, een temperatuur hoger dan 15 graden én 2 roomies.
We wonen nu samen met een stel uit België. Ze zijn ongeveer onze leeftijd, werken bij dezelfde organisatie and so far so good.
De plannen om een kerstboom aan te schaffen en een uitgebreid kersdiner te organiseren beginnen al vorm te krijgen.

Straks weer een paar uurtjes werken met de kindjes. Heel leuk om te merken dat ze me steeds meer beginnen te waarderen en vertrouwen.

Lieve luitjes, volgens mij zijn jullie weer helemaal op de hoogte!
Muchos besos y hasta la vista!
xx

• 04 December 2012 - 22:00

Saskia:

ach lieve schat, jij hebt het over rust, reinheid en regelmaat en meer avontuur.
    Vergeet je even hoeveel avonturen je beleeft door simpelweg daar te zijn??????? dikke kus, je troste mams

• 04 December 2012 - 22:19

Saskia:

trotse dus, maar dat begrijpen jullie wel :-)

• 21 December 2012 - 14:45

Inke:

21 deciembre 2012

Querida Merle,
    Aqui de nuevo una carta en espagnol de tia Inke de Hollanda. Amor, todo va bien contigo? Creo que es muy emocionante para pasar los dias festivos en un atro pais con otro habitos y asi lejos de tu familia y amigos aqui. Espero que es una experiencia fantastica, para nunca olvidar. Con musica y conciones de Navidad tipica de Peru. Quizas tambien con bonitos belen frentes o procesiones del nino Jezus. He comprendido que tienes una otra abitacion ahora. Mas espacio y menos frio y con aqua corriente. Que lujo! Con el trabajo las cosas mientras tanto han mejorado: Los alumnos tienen mas confiansa en ti.
    Tambien he comprendido que tu mama va a pasar alguna semanas con vosotros en Lima en enero!! Estupendo, no? Que suerte y todavia mas lujo!!
    Aqui casi todo va bien. En la oficina tenemos mas travajo y afortunadamente hemos vendidas mas casas en los ultimo tres meses que en todo el ano pasado!!! Entonces gustaremos celebrar Navidad y Ana nuevo. La officina esta cerado po una semana. Un poco tranquillidad encontraremos bien.
    Querida subrina. Todo bien contigo u tu amiga. Feliz Navidad y Ano Nuevo y por supuesto salud y buen suerte con todo en 2013. Muchos abrazos y besos de tu tia amante,

INKE

• 21 December 2012 - 15:00

Inke P.s.:

P.s.
    En la segunda frase en mi carta he escrito un error. Debe ser OTRO PAIS. Pido disculpas! Hasta la vista y adios subrina querida.
    Inke.