Una historia - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Merle Westerborg - WaarBenJij.nu Una historia - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Merle Westerborg - WaarBenJij.nu

Una historia

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

28 December 2012 | Peru, Cuzco

Queridos todos,

Aqui todos va bien!

De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen; werken met de kinderen, slenteren door Cusco, genieten van het zonnetje, skypen met het thuisfront, leuke restaurantjes ontdekken, nieuwe gerechten uitproberen, communiceren met de lama's, marktjes bezoeken, duetten zingen met de honden, 30 seconds dance party's houden, trainingen ontwikkelen, souveniertjes shoppen en alle wasjes met de hand doen.
- een greep uit de dingen die allemaal gebeuren hier =)

En ja, dan breekt kerst ineens aan. Ondanks dat ik ook vorig jaar in het verre buitenland zat, voelde het dit jaar heel anders.

Zaterdag hebben Fenja en ik samen met onze huisgenootjes uitgebreid boodschappen gedaan voor het diner van maandagavond.
En ondanks dat ik zondag behoorlijk ziek was zijn Fenja en ik naar een grote kerstmarkt geweest in het centrum van Cusco, en wauw, wat was dat indrukwekkend! Echt alles werd er verkocht; sieraden, tegels, planten, brood, kleding, muziekinstrumenten en groenten. Ik ben dan ook weer helemaal los gegaan met souveniertjes kopen (echt, hoe dat allemaal thuis gaat komen?????) Het feit dat het zo'n 25 graden was, was ook niet verkeerd!

Maandagavond hebben Fenja, Veronique, Jasper (onze roomies) en ik een ontzettend leuk kerstfeestje gevierd. Ondanks het gemis van mijn lieve familie was het heel erg gezellig.
We hebben met z'n viertjes een 3 gangen diner gekookt en samen zo'n 40 cadeautjes uitgepakt - ik kan dan ook zeggen dat ik ontzettend verwend ben met onder andere een (alpaca)sjaal, pipo de clown broek, kruik, poncho, zak blauwe m&m's (special thanks to het thuisfront), beenwarmers & sokken.
Het feestje werd afgesloten met een enorm mooie vuurwerkshow vanaf ons dakterras - kerst wordt hier ingeluid met heel veel vuurwerk; leuk!

En EINDELIJK is mijn langverwachte pakketje uit Nederland aangekomen! Super leuk; allemaal foto's, chocola, tijdschriften, sokken, een kruik en een kerstboompje. Ik heb gister dan ook meteen mijn hele kamer gedecoreerd!

Van 31 december tm 2 januari overnachten Fenja en ik trouwens in een hotel in het centrum van Cusco (met sauna en jacuzzi op het dakterras!). Dat wordt een paar dagen op en top genieten van lekker eten, leuke feestjes, vuurwerkshows en champagne drinken in de jacuzzi.

En dan, nog maar een paar werkdagen en dan zit de eerste helft van mijn stageperiode in Peru er al weer op. Dan gaan Fenja en ik 2 weken heeerlijk genieten in de zon aan de kust van Peru en worden we gezelschap gehouden door mijn lieve mama!

Veel leuke dingen in het vooruitzicht dus!

Eso es todo por ahora!
Te quiero,
Merle

  • 28 December 2012 - 21:57

    Marjan:

    Hoi Merle,

    Zo te lezen heb je het wel naar je zin. Leuke foto's en verhalen!
    Alvast heel gelukkig nieuwjaar en ik blijf je volgen. Liefs Marjan

  • 28 December 2012 - 22:35

    Marja:

    Hey lieve Merle, wat leuk om te lezen! Gaaf dat je mams jouw kant op komt!! Dikke knuffel, Marja

  • 29 December 2012 - 00:37

    Opa / Dick Bosma:

    hoi Merle, zo net je laatste una historia gezien! hartstikke leuk om te lezen dat jullie je draai hebben gevonden. en gezellig dat je met je andere twee huisgenoten zo kerstmis hebben kunnen vieren. en dan nog zoveel leuke dingen in het vooruitzicht! geniet van je vrije dagen/ èn voor straks een voorspoedig nieuwjaar.liefs opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 10128

Voorgaande reizen:

16 Maart 2016 - 05 Juli 2016

Wanderlust

13 November 2012 - 28 April 2013

¡Voy a Peru!

Landen bezocht: