Pura Vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Merle Westerborg - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Merle Westerborg - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

19 Maart 2016 | Costa Rica, San José

Lieve allemaal,

Terwijl ik dit schrijf, zit ik ergens midden in San José, aan de Avenida Central in een restaurantje, te genieten van mijn eerste Costa Ricaanse biertje.

Ik begin eindelijk een beetje te aarden, rust te vinden in deze chaos. Niet alleen de chaos van de stad, maar ook de chaos wat mijn leven nu is. Want jeetje wat was het de afgelopen dagen een chaos. De mensen die ik veel heb gesproken de afgelopen dagen zijn ervan op de hoogte. Voor de rest: ik heb het echt niet makkelijk gehad de afgelopen dagen. Het besef dat ik 4 maanden in m'n eentje ga doorbrengen kwam best wel hard aan. Hoe de f*ck ging ik dat in godsnaam volhouden?!

Maar nu ik zo in mijn eentje in dit restaurantje zit te lunchen, realiseer ik me dat me dat best wel moet gaan lukken.
Vooropgesteld dat ik natuurlijk wel leuke mensen ga ontmoeten de komende tijd, die het kunnen opbrengen een dag of wat met mee door te brengen; pretty please?? Haha.

Morgen vertrek ik vanuit San José naar Domincal, waar ik twee weken vrijwilligerswerk ga doen in een animal sanctuary. Oftewel, ik ga me onderdompelen in de wereld van de apen, papegaaien, luiaards, en luipaarden - ja pap, beide!

Ik kijk ernaar uit deze stad te verlaten. Het is me te druk en te chaotisch, wie had gedacht dat na mijn Peru avontuur deze woorden uit mijn mond zouden komen (he mam ;-)), maar echt, het getoeter van de eeuwig rijdende trein langs mijn hotel in combinatie met het eeuwige getoeter van de 1000 auto's die per minuut langs het hotel scheuren kan me gestolen worden.
Ik kan niet wachten op het wakker worden met junglegeluiden en het strand en de zee op loopafstand. Want geloof me, een beetje afkoeling van de zee kan ik wel gebruiken!!

Ja ja ik weet het, in Nederland is het nog steeds stervens koud en ik mag dan ook eigenlijk niet zeuren; maar godallemachtig wat is het hier heet en vochtig!! (Moist, he Dav ^^) Rond het middaguur is het hier zo'n 32 graden en 's nachts wordt het niet kouder dan 20 graden - niet teveel bewegen dus haha. Oke genoeg geklaagd haha! Ik ga me maar eens storten op m'n lunch.

Straks in het hotel m'n backpack weer inpakken en morgenochtend dus richting de jungle! Geen WiFi ook voor zover ik het weet (waaah, afkicken!)

Lieve allemaal, ik ga jullie zo goed en zo kwaad als het kan op de hoogte houden van mijn verdere avonturen de komende tijd!

Besos,
Merle

  • 20 Maart 2016 - 20:57

    Nel Keepers:

    Lieve Merle, Leuk al zo snel iets te horen. Klinkt allemaal goed. En ja het is hier nog steeds koud.
    Geniet van je reis verder en tot horens. Liefs van je Tante Nel.

  • 21 Maart 2016 - 08:25

    Opa Dick:

    gezellig om je erste reisverslag te lezen! whauw het is dus echt VOCHTIG warm. en ook nog chaotisch druk. fijn dat je nu naar de dieren opvang gaat! zal wel hard werken zijn, maar het is ook wel leuk om annderen te ontmoeten. goede reis en wees voorzichtig maar vergeet niet te genieten. kus opa

  • 24 Maart 2016 - 09:42

    Eus Dortalina:

    Hoi Merle,

    Leuk om te horen dat het goed gaat, erg stoer dat je deze reis maakt in je uppie. Heel veel plezier en geniet van deze prachtige reis!

    Saludo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 10111

Voorgaande reizen:

16 Maart 2016 - 05 Juli 2016

Wanderlust

13 November 2012 - 28 April 2013

¡Voy a Peru!

Landen bezocht: